2015(e)ko urriaren 25(a), igandea

URRIAK 6ko SAIO TEORIKOA

Kaixo,

Urriaren 6an, arratsaldez azken saio teorikoa izan genuen eta jarraian bertan egin genuena kontatuko dizuet:

Lehenik eta behin, zelatatu- zelatatzaile kontzeptua aztertzeko "Panoptiko" izeneko espetxe baten adibidea jarri zigun  Aingeruk. Badirudi espetxe horretan, erdialdean zegoen dorrean kokatzen zirela zaintzaileak eta hauek, presoak etengabe zelatatzen zituztela, baina presoek ordea, ezin zituzten zelatatzaileak ikusi. Honela, gaur egungo egoerarekin konparazio bat egin genuen, interneten egiten  dugun edozein mugimendu beste batzuengandik (zelatatzaileak) kontrolatuta dagoela konturatu ginen eta guk(zelatatuak) aldiz,haiek ezin ditugula ikusi.

Hau praktikan jarriz jardueratxo bat egin genuen, non interneteko aplikazio batzuk jarri genituen eta honekin batera, zertan sentitzen ginen zelatatuak aipatu eta baita hau ekiditeko irtenbideak proposatu genituen.

Hona hemen egindako jarduera:


NORK?
NOLA?
ERRESISTENTZIA
Egela
Nabigazioaren krontola
Norbaitek beste bati irakurgaia helaraztea, orria beti irekita izatea..
Gps-a
Posizionamenduaren kontrola
Kendu dezakegu
Google
Datu pertsonala
Asma ditzakegu
Banketxeak
Datuen kontrola
Ahalik eta gutxien erabili
Facebook
Datuen kontrola, noiz konektatu eta atera garen jakin
Argazkiak ez etiketatu, datu ahalik eta gutxien
Whatsapp
Konexioen azterketa
-Tik bikoitza kendu
- Ordua kendu
-Profileko informazioa lagunei mugatu
Zerbitzuetako kamerak
Gure mugimenduak
Saiatu gutsi erabiltzen
Webcam
Ikus gaitzakete
Pegatina bat jarri
Konpainia telefonikoak
Lokaliza gaitzakete, erabilerak..
Hegaldi moduan jarri mugikorra.


Ildo beretik jarraiki, pare bat bideo ikusi genituen gai honen inguruan erreflexionatzeko helburuarekin:

Hasteko, ¿Porque me vigilan si no soy nadie? izeneko bideoa ikusi genuen, non emakume batek internetek zer punturaino kontrolatzen gaituen azaltzen duen eta gure pribazidadea gorde dezagun gomedatzen digu, askotan ez baikara konturatzen honek ekar ditzazkigun kalteetaz.


Bigarren bideoaren izenburua "Las redes y los datos: una prespectiva crítica" da eta bertan, interneten erabiltzen ditugun aplikazioen inguruan informazioa jaso behar dugula aipatzen du , gure informazioa zeinek jasotzen duen eta zertarako erabiltzen den jakiteko helburuarekin. Gainera, pribazitatea gordetzearen garrantzia azpimarratzen du eta kontu handia eduki behar dugula erabiltzen dugunean. Sare sozialak gure ahaideak ez direla diote bideoan,  etengabe zelatatzen gaituzken makinak baizik.


Bestalde, gelan honako  bi galdera hauei erantzutea proposatu zitzaigun:

1. Gelan ikusitakoarekin zein da egindako hausnarketa?

Internet-a eta sare sozialak gizartean tresna oso erabilgarriak direla ez du inork ukatuko baina klase honetan sakonki aztertu dugun bezala, kontu handia izan behar dugu bere alde txarrak ere baitituzte. Pribazitatea erabat galtzen dugu eta nire ustez, pixkanaka ikasi beharko genuke ahalik eta gehien zaintzen non sartzen garen eta zer datu pertsonal ematen ditugun. Gainera, komeni da informazioa jasotzea aplikazio berri bat erabiltzen hasi baino lehen, bigarren bideoan aipatzen den moduan.



2. Irakasle paperean sartuta, zer egin beharko genuke honekiko eskolan?

Nire ustez, irakaslearen lana izango litzateke haurrei internetak sor ditzakeen arazoen inguruan hitz egitea eta haiekin gai hau sakonki lantzea. Horretarako, beharrezkoa litzateke irakasleak gaia ondo menperatzea eta honen inguruan etengabe informazioa jasotzen aritzea. Bestalde, informazioa emateaz gain garratzitsua iruditzen zait haurrei ikusaraztea arazo hauetako batzuk, benetan ohar daitezen gai honek duen garrantziaz.


Hau izan zen gelan landutakoa.

Laister arte!











iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina